نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت وظایف خودش را فراموش کرده است، گفت: هشدارهای لازم برای احتمال بروز بحران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بارها در جلسات کمیته دارو کمیسیون بهداشت داده شده بود اما مورد بی توجهی قرار […]

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت وظایف خودش را فراموش کرده است، گفت: هشدارهای لازم برای احتمال بروز بحران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بارها در جلسات کمیته دارو کمیسیون بهداشت داده شده بود اما مورد بی توجهی قرار گرفت.

رشتکده،  به نقل از خانه ملت، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در رابطه با گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد دستگاه های اجرایی در ۲ حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور، گفت: بنده به این گزارش مطلبی اضافه نمی کنم چرا که در خبرگزاری خانه ملت بیش از ۱۰۰ گزارش از جلسات کمیته دارو در کمیسیون بهداشت که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس بانک مرکزی، وزرای بهداشت و اقتصاد برگزار شده وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه چند هفته گذشته رئیس جمهور با معتمدین نظام سلامت تذکرهای لازم داده شد لذا بسیاری از مطالبی که کمیسیون بهداشت، دولت، وزیر بهداشت و سایرین مطرح می کنند موضوع جدیدی نیست چرا که در زمستان ۱۴۰۰ با وجود جلسات نظارتی هشدارهای لازم داده شد اما به دلیل عدم پیش بینی درست بحرانی در تابستان در حوزه دارو ایجاد شد و همین موضوع در سال ۱۴۰۱ نیز تکرار و بحران پیش رو حاصل عدم توجه به هشدارها و تذکرات است که تولیت نظام سلامت وظایفش را فراموش کرده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنده به گزارش مفصل مرکز پژوهش های مجلس و تشریح ۷ زخم و درد دارو اضافه نمی کنم اما تفاوتی میان صحبت های وزیر و برخی از مسئولان وجود دارد. وزیر در توضیحات خود عنوان می کند که تنها یک حلقه از زنجیره است در حالی که این اشتباه بوده و ایشان حلقه نیست بلکه تولیت نظام سلامت بوده و باید به وظایفش عمل کند، زمانی که ایشان کنار می کشند تیر کمبود دارو به سایر اعضای کابینه، معاون اول رئیس جمهور، مجلس و روحانیت برخورد می کند.

وی با اشاره به کمبود سرم، داروی هموفیلی، تالاسمی و پیوند اضافه کرد: وقتی در این رابطه از بنده سوال می کنند به برگزاری ۱۰۰ جلسه نظارتی کمیسیون بهداشت در این رابطه اشاره می کنم. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه به کمک کمیسیون بهداشت آمدند. طی ۲ سال اخیر کمک های زیادی شده است اما وزارت بهداشت که تولیت این موضوع را برعهده دارد کنار کشیده و خود را تنها یک حلقه از زنجیر توصیف می کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مسئولان گمرک در کمیسیون بهداشت پیرامون وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی، اضافه کرد: مطابق به عکسی که این مسئولین نشان دادند انبارهای گمرک تا سقف پر است؛ کجا باید به این موضوع رسیدگی شود.