آیا کسی باور می‌کند دولت تا پایان سال 120 میلیارد تومان برای یک محله رشت اختصاص دهد!؟ 

اختصاصی رشتکده: در آستانه سفر رئیسی به استان گیلان، عملیات اجرایی پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت با حضور استاندار گیلان آغاز شد و برای آن مراسم نیز گرفته شد.

منطقه سیاه اسطلخ همان محله‌ای است که رئیسی در سفر اول به گیلان به آنجا رفت و با مردم صحبت کرد و وعده دادند که فاضلاب آن جمع آوری شود. حالا تا اینجا کاری نشده و در آستانه سفر دوم قرار است به محضر ریاست جمهوری اطلاعات داده شود که کار شروع شده است.

این نحوه کار بیشتر از این‌که نشانه کار کردن باشد تبلیغات دولتی را نشان می‌دهد. جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ بارها در شعارهای مختلف دیده شده است. سال گذشته در هفته دولت مراسم افتتاح برنامه‌های آبفای گیلان در همین منطقه انجام شد و حالا دوباره برای آن عملیات اجرایی گرفته شده است.

مدیرعامل آبفای گیلان گفته است«  برآورد اولیه اجرای این پروژه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به اتمام برسد و وارد مدار بهره‌برداری شود.» این‌که چنین مبلغ نسبتا سنگینی تحقق پیدا کند جای تعجب فراوان دارد. آیا کسی باور می‌کند دولت با این همه مشکل مالی تا پایان سال ۱۲۰ میلیارد تومان برای یک محله رشت اختصاص دهد!؟

البته آبفای گیلان از شرکت‌‌هایی بوده که کارمندان رسمی آن طی چند سال گذشته با مشکل حقوق مواجه بودند. در واقع بسیار عجیب است که در یک شرکت دولتی کارمندانش بگویند که حقوق دریافت نمی‌کنند و چند ماه حقوق معوقه دارند و بعد قرار است ۱۲۰ میلیارد تومان برای یک پروژه تا پابان سال دریافت کند. آیا نباید برای چنین تناقضی ایجاد ابهام کرد!؟

  • نویسنده : رشتکده
  • منبع خبر : رشتکده