نماینده عالی دولت در گیلان حفظ امنیت مردم در جهات گوناگون را یک اصل مهم برای مسئولان دانست، گفت: در ساخت و ساز‌ها باید از دانش روز بهره گرفت و در راه تحقق این امر از ظرفیت تمامی نخبگان در گیلان استفاده شود و البته در این راستا هیج عذری در خصوص‌عدم مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و […]

نماینده عالی دولت در گیلان حفظ امنیت مردم در جهات گوناگون را یک اصل مهم برای مسئولان دانست، گفت: در ساخت و ساز‌ها باید از دانش روز بهره گرفت و در راه تحقق این امر از ظرفیت تمامی نخبگان در گیلان استفاده شود و البته در این راستا هیج عذری در خصوص‌عدم مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و منازل در استان پذیرفته نیست،

رشتکده،   اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در همایش بسیج مهندسین کشور با بیان اینکه رعایت اصول کاری، تعهدکاری اصلی مهم در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: اگر در نظام مهندسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی به اصول کاری توجه شده و تعهد کافی وجود داشته باشد ، بسیاری از مشکلات مرتع خواهد شد.

وی با اشاره به فوت چندین هزار نفر از هموطنان در زلزله فجیع رودبار در سال ۶۹  که امروز سالروز آن فاجعه دردناک است، گفت: اگر در ان دوران ساخت و ساز ها بر اساس تخصص و سبک معماری نوین دقیق بود، شاهد فاجعه زلزله رودبار در کشور نبودیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مقاوم سازی منازل روستایی در کشور افزود: در سال ۱۳۸۰ اقدام بنیاد مسکن در مقاوم سازی منازل روستایی اقدامی بسیاری خوب بود که به دلایلی این طرح متوقف شد.

وی با انتقاد از‌ منفعت طلبی عده‌ای در ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تجاری در گیلان تصریح کرد: از نظام مهندسی درخواست دارم تمامی ساخت و ساز ها باید بر اساس دانش روز و مهندسی نوین باشد، لدا کسانی که برای مسائل مالی انسانیت را زیر پا گذاشتند باید پاسخگوی مردم و پروردگار باشند‌.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در طرح مسکن ملی بافت‌های فرسوده باید به طور کامل ترمیم و بازسازی شوند، گفت: بر اساس برنامه راهبردی دولت سیزدهم و در طرح مسکن ملی بافت‌های فرسوده و روستایی ترمیم و در ساخت و سازها باید از شیوه سنتی به سمت شیوه نوین حرکت کنیم.

دکتر عباسی ادامه داد: طبق برنامه راهبردی دولت سیزدهم باید ۹۰ هزار مسکن در طی چهار سال در گیلان ساخته شود ولی از نظر تراکم و زمین با محدودیت هایی مواجه هستیم با این شرایط با تلاش‌های انجام شده این مشکل به نحوی حل شده است.

وی گیلان را یکی‌ از پر حادثه ترین  استان‌های کشور دانست و بیان کرد: گیلان در بحث حوادث طبیعی دارای شرایط سختی است از این رو بناهای احداث شده در این استان باید دارای استحکام کافی برای مقابله با این بلایا باشد و این نکنه بسیار مهمی است.