اجرای پویش "بیایید از خودمان شروع کنیم(2) " بدون شک تامین انواع زیرساختهای ترافیکی مانند احداث بزرگراه ها، تقاطعهای غیرهمسطح، به کارگیری انواع علائم افقی و عمودی تاثیر بسیاری در وضعیت حمل و نقل شهرها دارد.

 محمدحسن هادی زاده مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت با اعلام این مطلب گفت: نباید جایگاه آموزش فرهنگ ترافیک و فرهنگسازی در زمینه ترافیک را در جامعه فراموش کرد.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کارشناسان معتقدند که آموزش فرهنگ ترافیکی با کمک انواع رسانه های ارتباط جمعی، سازمانها، شرکتها، تشکلهای مردم‌ نهاد و حتی نهادهای مردمی می توانند در اصلاح رفتارهای ترافیکی افراد جامعه بسیار موثر واقع شوند. به ویژه با این آموزشها از سنین کودکی می توان به مرور نسلی قانونمندتر تربیت کرد و در مجموع حمل و نقل‌ شهری را به سمت ایمنی و انسان محور پیش برد.

مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت ادامه داد: شهر رشت به عنوان بزرگترین شهر نوار شمالی کشور با فرهنگ غنی و پیشینه پربار در تجلی رفتار ایرانی اسلامی از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد روزانه نیاز به آموزش فرهنگ ترافیک در سطوح متعدد خواهد داشت.

وی افزود: به همین سبب مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در جهت اجرای بند(الف) ماده ۱۰۸ قانون ششم توسعه در راستای توسعه فرهنگ صحیح ترافیک، پویش “بیایید از خودمان شروع کنیم(۲)” را با محور برگزاری تئاتر خیابانی در تقاطعهای دارای چراغ زمان دار سطح شهر و با بهره گیری از زمان قرمز آن از عید سعید غدیرخم آغاز کرده و به مدت ۱۰ روز ادامه می دهد.

هادی زاده خاطر نشان کرد: عدم تعرض به خطوط عابر پیاده، ایجاد حریم ایمن عبور عابران، توجه به جلو، بستن کمربند ایمنی، احترام به علائم افقی و عمودی ترافیکی و حتی استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی درجهت جلوگیری از شیوع کرونا از جمله آموزشهایی است که توسط بازیگران دوره دیده این گروه ها صورت می پذیرد.