شهردار رشت گفت: راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز سراوان رشت حداقل به ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی نیاز دارد.

ناصر حاج محمدی ،شهردار رشت گفت: راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز سراوان رشت با احتساب قیمت‌های امروز حداقل به ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی نیاز دارد و  عدم انتقال هرگونه زباله به سراوان  نیازمند فعال‌تر کردن تمامی خطوط کارخانه کود آلی لاکان رشت است.

او  افزود: در حال حاضر تنها یکی از خطوط کارخانه کود آلی شهر رشت به ظرفیت ۳۰۰ تن فعال است و باید این ظرفیت را به دریافت هزار تن زباله در روز افزایش دهیم.

شهردار رشت با بیان اینکه تا کنون معادل ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات طرح زباله‌سوز سراوان  پرداخت شده است گفت: قرارداد ساخت ساختمان این طرح را در فاز نخست منعقد کردیم که از مجموع ۲۳ میلیارد تومان منابعی که برای اجرای آن نیاز است دولت تاکنون ۱۵ میلیارد تومانش را تأمین اعتبار کرده است.

حاج محمدی  افزود: از ۹۱ میلیارد تومانی که  پارسال برای مدیریت پسماند  به شهرداری رشت ابلاغ شده ۵ میلیارد تومان آن در حال جذب و هزینه کردن در سایت زباله سراوان است.

او با بیان اینکه  تاکنون ۲۲ میلیارد تومان از خط اعتباری ۹۱ میلیارد تومانی پسماند شهرداری رشت جذب نشده است ، گفت:فرصت جذب این منابع تا پایان شهریور ماه امسال است که برای تحقق آن نیازمند انجام مطالعات تحقیقاتی، برآورد کار و اجرای مناقصه در شهرداری رشت هستیم.

شهردار رشت از انعقاد یک قرارداد با شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی برای  تفکیک زباله از مبدأ در سطح شهر رشت خبر داد و تصریح کرد: ۳۰ درصد زباله تولید شده شهر رشت به صورت خشک است که باید برای جداسازی آن از زباله‌تر اقدام کنیم.