سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت : از سرمایه گذاری در جهت توسعه ورزش های دریایی و ساحلی استقبال می کنیم. رشتکده،   سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه استان گیلان به واسطه دارابودن سواحل بکر و منحصر به فرد می تواند به قطب ورزش های دریایی و ساحلی […]

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت : از سرمایه گذاری در جهت توسعه ورزش های دریایی و ساحلی استقبال می کنیم.

رشتکده،   سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه استان گیلان به واسطه دارابودن سواحل بکر و منحصر به فرد می تواند به قطب ورزش های دریایی و ساحلی تبدیل شود، افزود: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت توسعه ورزش های دریایی و ساحلی استقبال می کنیم.

محمد جلائی در نشست با سرپرست فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کس ایران را دوست دارد باید برای ارتقای ایمان و امید مردم تلاش کند، اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم به تناسب جایگاه و موقعیتی که داریم در مسیر افزایش روحیه ایمان و امید در جامعه گام برداریم.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر لزوم آموزش برخی از ورزش ها به فرزندان همچون شنا، اسب سواری و تیراندازی بسیار سفارش شده است، افزود: حتی در برخی از احادیث غریق را در زمره شهدا قرار داده اند و این امر نشان از اهمیت توجه به چنین ورزش هایی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان رویکرد دین مبین اسلام به ورزش های تفریحی و نشاط افزا را، رویکردی ویژه دانست و خاطرنشان ساخت: یکی از نعمت هایی که قرآن مثال می زند نعمت دریا و حمل و نقل توسط کشتی است که هنوز هم کشتی به عنوان سهل ترین و ارزان ترین وسیله حمل و نقل محسوب می شود.

جلائی با تاکید براینکه هنوز آن شناخت کافی نسبت به ورزش های دریایی و ساحلی در جامعه وجود ندارد، تصریح کرد: در این راستا نیازمند فعالیت های مناسب تبلیغی و رسانه ای هستیم تا عموم مردم با چنین ورزش های مفرحی آشنا شوند.

وی فعالیت در زمینه آشنایی مردم با ورزش های دریایی و ساحلی را بسیار حائز اهمیت و ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به واسطه مسئولیتی که در حوزه طرح های سالم سازی دریا و سواحل دارد از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه ورزش ها و تفریحات ساحلی استقبال می کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره رتبه نخست استان گیلان در زمینه آزادسازی حریم دریا، تاکید کرد: استان گیلان با دارا بودن بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر ساحل که بسیاری از این سواحل بکر و در نوع خودش منحصر به فرد است، می تواند به قطب ورزش های دریایی و ساحلی در کشور تبدیل شود.

سرپرست فدراسیون ورزشهای دریایی و ساحلی نیز در این دیدار با اشاره به برنامه ریزی جهت برگزاری رویداد ملی بازی های خزر با مشارکت ۳ استان شمالی کشور، گفت: این رویداد در ۵ نقطه ساحلی شمال کشور طی روزهای پنج شنبه و جمعه در ۵ هفته متوالی برگزار خواهد شد.

رضا شجیع ادامه داد: این رویداد با حمایت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار می شود و در نظر داریم در سال های آینده این رویدار را با حضور سایر کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار نماییم.

وی تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه اقتصاد دریایی و ارتقای نشاط اجتماعی را از جمله اهداف این فدراسیون برشمرد و افزود: در همین راستا برگزاری رویدادهای مختلف ساحلی و دریایی و طرح ایجاد دهکده ورزش های دریایی و ساحلی را در دستور کار داریم.