کشورهای مختلف در حال بررسی چگونگی کاهش خطرات فناوری نوظهور هوش مصنوعی هستند که ممکن است اقتصاد جهانی را تغییر دهد و چشم‌انداز امنیت بین‌المللی را با دگرگونی روبرو کند. رشتکده، شورای امنیت سازمان ملل متحد نخستین جلسه رسمی خود را درباره هوش مصنوعی (AI) در هفته جاری در نیویورک برگزار می‌کند و در آن، […]

کشورهای مختلف در حال بررسی چگونگی کاهش خطرات فناوری نوظهور هوش مصنوعی هستند که ممکن است اقتصاد جهانی را تغییر دهد و چشم‌انداز امنیت بین‌المللی را با دگرگونی روبرو کند.

رشتکده، شورای امنیت سازمان ملل متحد نخستین جلسه رسمی خود را درباره هوش مصنوعی (AI) در هفته جاری در نیویورک برگزار می‌کند و در آن، انگلستان خواستار گفتگوی بین‌المللی درباره تأثیر این موضوع بر صلح و امنیت جهانی خواهد شد.
دولت‌ها در مناطق مختلف جهان در حال بررسی چگونگی کاهش خطرات فناوری نوظهور هوش مصنوعی هستند که می‌تواند اقتصاد جهانی را تغییر دهد و چشم‌انداز امنیت بین‌المللی را با دگرگونی روبرو کند.

انگلستان در این ماه ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلستان، روز سه‌شنبه ریاست این جلسه را در شورای امنیت بر عهده خواهد داشت.

در ماه ژوئن، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از پیشنهاد برخی از مدیران ارشد فعال در حوزه هوش مصنوعی برای ایجاد یک نهاد بین‌المللی دیده‌بان هوش مصنوعی مانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) حمایت کرده بود.