رشتکده،  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت،  سید حسین رضویان در یکصد و نهمین جلسه علنی شورا با اشاره وضعیت خدمات در مناطق محروم شهر رشت گفت: این ششمین شورای اسلامی شهر رشت است، سالهاست که در این شهر شهرداری وجود دارد، سالهاست که بودجه نوشته میشود اما می بینیم که […]

رشتکده،  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت،  سید حسین رضویان در یکصد و نهمین جلسه علنی شورا با اشاره وضعیت خدمات در مناطق محروم شهر رشت گفت: این ششمین شورای اسلامی شهر رشت است، سالهاست که در این شهر شهرداری وجود دارد، سالهاست که بودجه نوشته میشود اما می بینیم که ریخت شهر رشت، ترکیبش و خدماتی که در شئون گوناگون و در مناطق مختلف ارائه میشود دستخوش تغییر نشده و محلات محروم، محروم بوده محروم هستند و احتمالا محروم خواهند ماند و در مقابل محلات برخوردار، برخوردار بوده، برخوردار هستند و برخوردارتر از خدمات خواهند شد که در این خصوص خواستارم  بودجه ۱۴۰۳ به نفع مناطق محروم تنظیم گردد.

وی افزود:حرف و سخن من به این معنا نیست که از خدمات مناطق بهره مند کسر بشود اما انتظار داریم نگاه ویژه ای هم به مناطق محروم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه روز گذشته از محله آسایش فردی با بنده تماس گرفت و بابت انباشت زباله و نخاله معترض بود افزود: همانطور که در مناطق برخوردار پروژه هایی تعریف شده می بایست با رویکرد عدالت محور چنین خدماتی در محلات محروم هم تعریف گردد. دیروز از اسایش ۲۱ شهروندی با من تماس گرفت و تصاویری نیز ارسال کرد که در یک منطقه وسیع دست نخورده عده ای زباله  و نخاله ساختمانی را که البته حجم بیشتر آن نخاله ساختمانی بود را دپو کرده اند. اصل مطلب اینست که این شهروندِ ما وقتی تماس میگیرد بیش از اینکه از چنین اتفاقی ناراحت باشد از تبعیض ناراضی است و می گوید  اگر این اتفاق  در گلسار  رخ می داد در کمتر از یک هفته این زمین بایر اسفالت میشد که به واقع هم میشد یا در فخب عاطفه همشهریان ما جریحه دار شده که  آن طرف جاده می ایستیم و نگاه میکنیم پارکی هست و  شهروند دیگری از منطقه برخوردار بند حیوان خانگی اش را  در دست گرفته و آورده است برای قدم زدن در پارک و شهروند فخبی در محله خود حتی یک ایستگاه مکث  با تعدادی وسیله ورزشی ساده هم ندارد تا همسر و فرزندانش از ان استفاده کنند.
رضویان به وضعیت نامناسب یکی از مدارس رشت اشاره کرد و گفت:در کوی حسینی یک دبستان دخترانه و پسرانه به نام شهید حسین فهمیده وجود دارد که از قضا تنها مدرسه آن محله است.  مدرسه ای که در گودی قرار گرفته  و با هر بارندگی اب و فاضلاب در ورودی و حیاط مدرسه جمع می‌شود و  معلمین و اولیا مدرسه مجبورند سنگ بلوک بگذارند تا دختر بچه ها و پسر بچه ها بتوانند وارد مدرسه بشوند. زیرساختهای فاضلاب در آن منطقه و اطراف مدرسه با مشکل روبرو ست. در بخشی از حیاط مدرسه فاضلاب روی زمین در جریان است و این مدرسه ابتدایی  بسیار فرسوده و از وضعیت بدی برخوردار است وقتی والدین و اولیای مدرسه میبینند  اموزش و پرورش، اب و فاضلاب، شورای شهر، شهرداری و همه نهاد های مسئول در این شهر نتوانسته اند در اصلاح شرایط چنین مدرسه ای کار در خور شانی انجام بدهند  طبقات محروم چه گونه امید خود را به بهبود شرایط حفظ کنند؟
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه نسبت به محرومین که از گذشته ولی نعمتان انقلاب خوانده  شده اند وظایفی داریم تصریح کرد:  از شهردار محترم انتظار دارم اگر نهاد های دیگر به سبب های گوناگون نتوانستند، ایشان ترتیبی اتخاذ کند و اقدام اصلاحی در خصوص دبستان شهید حسین فهمیده صورت پذیرفته تا محیط مناسب تحصیلی  تقدیم همشهریان عزیز و فرزندان ایشان در آن منطقه کمتر برخوردار گردد.