در بخشی از گفت وگوی برنامه لایو اینستاگرام به مناسبت "روزخبرنگار" ، مجری برنامه از دکتر حاج محمدی خواست دیدگاه خود را در زمینه پرسش های اعضای شورا از شهردار بیان کند.

در استان /  دکتر حاج محمدی درر پاسخ به این سوال گفت: چنانچه اعضای شورای شهر که با آرای مردم انتخاب شده اند، سوالاتی داشته باشند، یعنی دارند دغدغه های مردم را مطرح و پیگیری می کنند، یعنی مردم سوال دارند که برای شورا هم این سوالات مطرح می شود.

وی ادامه داد: وقتی سوالی مطرح می شود به عنوان شهردار پاسخگو خواهم بود هر چند پاسخ به این سوالات وقت گیر است و عده ای را هم درگیر جمع آوری اطلاعات می کند اما این حق مسلم اعضای شورا است و بعد اگر اعضا قانع نشدند به فرآیند استیضاح می رسیم. همه اینها را گفتم که تاکید کنم شهردار و شهر برای انجام پروژه ها نیازمند آرامش است. هرقدر تنش و درگیری بیشتر باشد ثبات کمتر است و وقت برای اجرای برنامه ها نیست.

اما نهایتاً شهرداری‌پس از بررسی این مشکلات و مسائل باید کار را در قالب طرح، برنامه و یا پروژه اجرا کند. بالطبع اگر شورا برنامه هایی ارائه دهد و برای برنامه ها بودجه مصوب کند، شهرداری هم موظف به اجرا است. همه شهرهای موفق از جمله اصفهان، مشهد و شیراز برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت داشته اند و ما هم اگر بخواهیم موفق شویم باید برنامه داشته باشیم. گذشته از برنامه پنج ساله ای که دانشگاه گیلان مطالعات آن را انجام داده و تهیه و تدوین کرده حداقل باید برنامه یکساله داشته باشیم و این برنامه یکساله باید دی ماه هر سال به شورا ارائه شود و پس از بررسی در شورای شهر مصوب گردد. موقعی که من شهردار رشت شدم برنامه شهردار پیشین را باید اجرا می کردم که مصوب شورا بود و پس از اجرای آن، برنامه امسال را به شورا ارائه کردم و علاوه بر طرحها و پروژه های پیشین یک سری طرحها و برنامه های جدید نیز ارائه شده است.

وی ادامه داد: انصاف نیست که در اینجا به تلاش شهرداران پیشین اشاره نکنم مثلاً کار تصفیه خانه سراوان در زمان شهردار پیشین آغاز شده بود و حالا بنده آن را اجرایی کردم و خیلی طرحها و برنامه های دیگر.

دکتر حاج محمدی سپس مشکل اصلی شهر را تامین منابع مالی و اقتصادی برای اجرای پروژه ها دانست‌ و گفت: شهرداری خدماتش مستمر است مدیریت پسماندها، هدایت آبهای سطحی، آسفالت معابر و خدمات شهری همه نیاز به منابع مالی دارند. من سوالم این است که چند درصد مردم در اجرای این پروژه ها مشارکت داشته و دارند. مخارج و هزینه ها روز به روز بیشتر می شود و درآمدها کاهش می یابد. مثلاً افزایش قیمت بنزین مشکلاتی را برای ما به وجود آورد یا افزایش حقوق ها یا همین ویروس کرونا همگی فشار اقتصادی به شهرداری رشت تحمیل کردند.