در مورد عضو بازداشت فعلی شورا هم سوال این است که حکم دادگاه برای او به چه گونه خواهد بود و سرنوشت عضو بازداشتی پیشین چه شد.

اختصاصی رشتکده: در خبرها آمده است که یک عضو شورای شهر رشت بازداشت شده است و احتمالا با دستور موقت قضائی، عضویتش در شورای شهر به حالت تعلیق خواهد آمد.

در صورت برکناری احتمالی این عضو شورا، او دومین فردی است در این دوره شورا بعد از بازداشت از شورا عزل می‌شود.

پیش از این رضا نوری هریس از شورای شهر رشت سلب عضویت شده بود و مهیار سماکچی جانشین وی شد. با این حال هیچ وقت به صورت رسمی مشخص نشد که حکم نهایی عضو پیشین شورا چه شد و آیا حکم محکومیت وی صادر شد و یا خیر!

در دادگستری گیلان همچون قوه قضائیه کشور چیزی به نام سخنگو وجود ندارد که در مورد ابهامات و شنیده‌های قضائی در موارد مختلف صحبت کند. همین باعث می‌ شود که تنها به شنیده‌ها اکتفا شود.

در مورد عضو بازداشت فعلی شورا  سوال این است که حکم دادگاه برای او به چه گونه خواهد بود و سرنوشت عضو بازداشتی پیشین چه شد. حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ریاست قوه قضائیه سال گذشته از اصلاح روندها صحبت کردند. یکی از مواردی که می‌تواند مورد اصلاح قرار بگیرد شفاف سازی در مورد پرونده‌های استانی است که امیدواریم با تدبیر ریاست دادگستری و روابط عمومی آن به زودی چنین شود.

 

  • منبع خبر : رشتکده